close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

הוצאת דרכון פורטוגלי וספרדי- תפתח לכם את הדרך לאירופה ולעולם כולו

מערכת שורשג אב, תשעו07/08/2016

יתכן והוצאת דרכון אירופי תיתן לכם יתרונות רבים. עצות

תגיות:

האיחוד האירופי – למרות הדיונים המתמשכים והמאומצים לפתור את בעיות החוב השונות של מדינות החברות באיחוד ולמרות פרישת אנגליה מהאיחוד – נותר אחד הכוחות התרבותיים והכלכליים התוססים והחזקים ביותר בעולם. עד כדי כך שלמעשה אנשים רבים מכול רחבי העולם, ולא רק אנחנו, הישראלים, מחפשים הזדמנויות לחיות ולעבוד במדינות האיחוד האירופי או לפחות להוריש לילדים שלנו את הדרכון הנכסף הזה.

אזרחות של האיחוד האירופי מוגדרת על ידי אמנת מאסטריכט (Maastricht) כך: "כל אדם המחזיק באזרחות של מדינה החברה באיחוד האירופי, הוא, כתוצאה מכך, אזרח של האיחוד. אזרחות באיחוד משלימה את האזרחות הלאומית מבלי להחליף אותה".

יש מדינות (כמו יפן, למשל) שלא מאפשרות אזרחות כפולה, אבל למזלנו, הישראלים, אצלנו זה לא כך ואם תזכו בדרכון אירופי לא תצטרכו לוותר על האזרחות הישראלית שלכם.

היתרונות של הוצאת דרכון אירופי

אם אתם בשלבי הוצאת דרכון פורטוגלי או ספרדי, אתם בוודאי מודעים ליתרונות של החזקת דרכון אירופי, כשההיבט המשותף לכולם הוא החופש לנסוע, להשקיע, לעבוד, לחיות... אז למה לא לנסות להשיג דרכון אירופי כשאפשר ליהנות מיתרונות כמו:

  • בטיחות – יש חלקים בעולם שבהם נסיעה כישראלי היא במקרה הטוב לא נוחה ובמקרה הרע ממש מסוכנת.
  • ניידות בינלאומית – החזקת יותר מדרכון אחד מקנה לכם חופש רב יותר בנסיעה למדינות שמגבילות את הכניסה לישראלים.
  • שינוי מקום המגורים – תוכלו לבחור לחיות בכול מדינה שחברה באיחוד האירופי.
  • כניסה לארה"ב – דרכון אירופי מאפשר כניסה לארה"ב ללא צורך בהוצאת ויזה לארה"ב.
  • מוביליות תעסוקתית – דרכון של האיחוד האירופי מאפשר לכם לחפש תעסוקה ללא ההגבלות שמלוות את המהגרים. אז אם יש לכם הזדמנות לעבוד בחו"ל ואתם יכולים לממש הוצאת דרכון ספרדי – לכו על זה.

מה נדרש מכם?

אם הוצאת דרכון ספרדי או פורטוגלי אפשרית עבורכם, תידרשו להוכיח זיקה של המשפחה שלכם למגורשי ספרד או פורטוגל. למה פורטוגל? כי חלק גדול מיהודי ספרד עברו בתקופת הגירוש, במאה ה-15, לפורטוגל.

לקבלת דרכון ספרדי, תידרשו לעבור מבחנים – בכתב ובע"פ – שמעידים על ידיעת השפות ספרדית / לדינו או חכתייה (אחותה של הלדינו), ברמה A2 האירופית.

אבל, לשם הוצאת דרכון פורטוגלי אתם לא חייבים לדעת את השפה הפורטוגזית. בנוסף, שלא כמו חוק האזרחות בספרד שמחייב אתכם להגיע לספרד ולהתראיין מול נוטריון מקומי, אתם לא לטוס לפורטוגל כדי לקבל אזרחות פורטוגלית.

הדרכון הפורטוגלי הוא בעל יתרונות רבים יותר ממרבית הדרכונים האירופאים כי הוא אינו מגביל את בעל הדרכון מבחינת העברת האזרחות לילדים, ובלבד שהעברה דורית זו מתבצעת כאשר הדרכון של האם או האב נמצאים בתוקף. אין העברה אוטומטית של האזרחות מההורים לילדיהם, וצריך לעשות אזרחות גם לילדים, כשהכוונה היא לילדים הקטינים.

תהליך קבלת הדרכון יארך בערך שנה. והאזרחות שתקבלו היא לכול החיים כשהדרכון תקף במשך 5 שנים, ואז יש לחדשו.

למידע נוסף בנושא היכנסו לאתר קמפוס - מתמחים בהוצאת דרכון פורטוגלי וספרדי

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה